Jdi na obsah Jdi na menu
 


Z jednání lovosického zastupitelstva o prodeji ordinací lékařům se vytratil lidský a sociální rozměr tohoto prodeje. Připadá mi nedůstojné a kramářské dohadování s lékaři, při kterém se zapomíná, že provozování lékařské praxe není jednoduché a nejedná se o podnikání, ale o službu a to celoživotní. Město by mělo mít zájem na tom, aby lékařská péče pro občany města byla zajištěna na co nejlepší úrovni. Zvláště mě nadzvedlo vyjádření předsedy Finančního výboru Jindřicha Nováka, který se vyjádřil, že když lékaři nebudou akceptovat zvýšenou cenu, tak se jejich ordinace prodají někomu jinému za tržní cenu. Nerozumím tomu jak člověk s takovými názory, může být v městském zastupitelstvu a zastupovat občany. Možná je jeho názor ovlivněn tím, že v Lovosicích nežije ani nepracuje. A proto je mu lékařská péče v Lovosicích lhostejná.

 

 

Milan Daneš



 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Jsi blbej?

(Děda, 12. 3. 2008 9:53)

Čemu nerozumíš? Sociální zastupitel není ten, kdo nechá rozprodat majetek města podnikatelům včetně doktorů za malý peníz, ale ten, který ho prodá co nejdráže a peníze využije ve prospěch všech občanů. Podnikám a doufám, že se nade mnou taky někdy město smiluje a umožní mi, abych se měl lépe a mohl si třeba sáhnout na nějakou zakázku doma a nemusel jezdit do tramtárie. Zatím se tak nestalo, ale nikdy mě nenapadlo, že se dá něco koupit jen tak bokem za pár šupů. Lékaři jsou prostě podnikatelé jako každý jiný a podle toho ať platí. Vyvolávat tady jakési komunistické manýry je ubohé a ostudné. Dobře to napsal kolega v příspěvku nad tímto. Komunismus naruby. Zikmunde ty ubožáku postav se mladému Pieglovi přímo a porozumíš. Jinak jsi jen ubohý zbabělec.

Nerozumím

(Šedivý Zikmund, 12. 3. 2008 9:31)

Pokud má Jan Piegl mladší takové názory, jaké má, tak je snad lepší, aby je neprezentoval. Je to nechutné.

Honzí nic si z toho nedělej

(Stáňa, 11. 3. 2008 21:52)

děkuju za upozornění na ty stránky.Je fakt odvaha sem psát a zrovna na tohle téma smekám!! Dávej na sebe pozor na Atlasu a žádný vylomeniny. Lezení zdar!!
PS. A hlavně tam nikde nespadni, protože v Lovosicích už tě asi žádnej doktor neošetří:)) těším se na fotky!!!!!

Oceňuji taky

(Jitka, 11. 3. 2008 17:53)

Taky oceňuji, že jako zastupitel má p. Piegl ml. odvahu zde diskutovat. Proč nereagují taky Kulhánek nebo John nebo Jakub. Koukala jsem, že jejich jména se tu často v diskusi opakují a to ne zrovna v lichotivých barvách. Asi je názory občanů nezajímají.

Oceňuji

(Populista?, 11. 3. 2008 17:10)

Ale oceňuji,že jako jediný ze zastupitelů máte odvahu zde diskutovat.

Reakce

(Populista?, 11. 3. 2008 16:54)

Ještě reakce :
1.To,že máte stejný názor s Haufem by mělo být alarmující hlavně pro vás.Zvláště v této zásadní věci.

3.Provozování lékařské praxe má atributy podnikání,v tom s Vámi souhlasím nicméně má i silný sociální a lidský rozměr a ten je třeba brát v úvahu.

5.Upozorňování na to,že si starosta a místostarostové s vašim souhlasem nadělili 170 000 Kč na dárky a pohoštění není populistickým tématem jak píšete.Ale naprosto zásadním principiálním tématem.
Zvláště v situaci kdy se finančních prostředků nedostává na sociální program města,výstavbu bytů,rekonstrukce osvětlení města,rozšíření a zkvalitnění zeleně atd. atd.

Na závěr Vám přeji dobré pohoštění a pěkný dárek.

Ale ale ale

(Šedivý Zikmund, 11. 3. 2008 16:04)

Ono vážený Jane Piegle mladší nejde o to, že s nimy máte společný názor. Jde totiž o to, JAKÝ je ten společný názor. Zatímco pro dva vaše soukmenovce Houfa a Nováka je tento postoj typický, u vás, sociálního demokrata, mně to jaksi překvapilo. Ale budiž.

Problematika zdravotnictví v našem městě není ani širší ani hlubší. Je to naprosto jednoduché. Buď lékaři budou tam, kde jsou, nebo nebudou. Zajímalo by mne, vážený Jane Piegle mladší, jakou máte vy a vaši soukmenovci Houf a Novák připravenou variantu, pokud na ty vaše miliony lékaři nekývnou. Odstěhujete je snad do japonského městečka naproti holoubkovu, kde jim nějací rakouští nebo jiní přátelé Kulhánka "výhodně" postaví ordinace? Ono, víte, ani ti jak vy si jistě myslíte zazobaní a napakovaní lékaři nemají na to aby z kapsy vytáhly několik milionů. Nejsou na tom tak jako Novák s Houfem, kteří tunelují DZCL, nebo John s Kulhánkem a Jakubem, kteří pro změnu tunelují město(doslova - viz. metráček u besedy).

Od jisté doby jsem voličem ČSSD, tuto stranu jsem volil také v komunálních volbách v roce 2006. Vás jsem však nevolil. A vaše výstupy na tomto fóru mně přesvědčují o tom, že to bylo rozhodnutí správné. Nevím zda si to vůbec uvědomujete, ale to, že se v podstatě snažíte vystrnadit lékaře z centra Lovosic ukazujete, vážený sociální demokrate, jak máte silné sociální cítění. Na to, že jste volený lidmy, kteří vás prostřednictvím daní, které odvádějí státu také platí, působíte jejich směrem až nečekaně arogantně. Je vidět, že jste pevně zapadl mezi Kulhánka, Johna (v jehož veselé společnosti jste tak často viděn), Jakuba, Nováka, Houfa a další.


Reakce na diskuzi

(Honza Piegl ml., 11. 3. 2008 15:22)

Děkuji za připomínky. Beru je v úvahu jsou-li věcné. Na některé z nich rád zareaguji.

1) Ano v této situaci jsem měl společný názor s panem Novákem a panem Haufem. Za to se upaluje?

2) Myslím, že problematika zdravotnictví je poněkud složitější a má několik rovin. Obvodní a praktičtí lékaři byli proti poplatkům tak moc, že již přes 500 z nich se sdružilo, a žádají jejich zvýšení. Osobně jsem proti poplatkům mimo logické poplatky v nemocnici. Ale to si myslím není jádrem tohoto problému

3) Trvám na tom že provoz obvodní nebo praktické ordinace splňuje všechny atributy podnikatelské činnosti.

4) Sám jsem v příspěvku uvedl, že jsem připraven hledat kompromis v rovině odhadní, nikoliv tržní ceny. Neskreslujte prosím mé názory

5) Pro městskou policii jsem nehlasoval, MHD si představuji v mnohem skromější a efektivnější podobě a reprezentační fondy pánů konšelů považuji za populistické téma těch,kteří nejsou schopni vystihnout podstatnější problémy tohoto města. Za sebe mohu prohlásit, že bych ve funkci starosty, či místostarosty o takový fond nestál

6) nejsem ničí soukmenovec

Jak by asi vypadala tato diskuze, kdybychom dům prodali a připravili tak město o více než dva miliony korun......

přeji příjemný den a korektnější diskuzi

Honza Piegl

rodinka

(Eva, 11. 3. 2008 14:17)

A nechce si ten dům náhodou Novákovic rodinka koupit společně s Johnem?

Vzkaz

(Radek, 11. 3. 2008 14:04)

Vážený pane zastupiteli,
určitě je dobře,že společně s pány Haufem a Novákem
chcete zacházet zodpovědně s majetkem a prostředky města.V této souvislosti bych měl několik dotazů.
Je zodpovědné a hospodárné :
-Zřídit ztrátovou městskou dopravu,která slouží jen jako hračka pro místostarostu Jakuba ?
-Schválit starostovi a místostarostům fond na dárky a
pohoštění ve výši 170 000 Kč ?
-Schvalovat nesmyslné stavební akce ?
-Souhlasit s dalším logostickým centrem u Lovosic ?
-Souhlasit se zřízením Městské policie ?
-Souhlas s tím,že Kontrolní a Finanční výbor je plně v rukou manželského páru ?

Vlčí smečka

(Libor, 11. 3. 2008 13:26)

Jednou z hlavních činností a zájmem zastupitelů by měl být zájem aby život ve městě byl kvalitní a to po všech stránkách.A tedy aby byla v dosahu i kvalitní lékařská péče.Bohužel toto základní poslání se kamsi vytratilo a jednání zastupitelstva někdy připomíná vlčí směčku,která se rve o kořist a každý se snaží urvat co nejvíce.Tento můj názor potvrzuje i nedůstojná tahanice s lékaři o dům,kde mají ordinace a kde chtějí ordinace i nadále provozovat.Je to smutné ale co od pánů Haufa a Nováka můžeme očekávat?!

Nemovitost lékařům

(Václav, 11. 3. 2008 12:54)

Vážený pane Piegle ml.,
nemohu s Vámi souhlasit, že k lékařům se má obec chovat jako k podnikatelům. A to, že máte shodný názor s Haufem a Novákem, je varující signál o tom, jak lovosická opozice přestává být opozicí. A vyzvihovat, že lékaři mají příjem z poplatků, snad nemyslíte vážně. Sami lékaři byli proti jejich zavedení a vybírání poplatků od dětí a důchodců je svinstvo, které byste měl odsoudit a ne jejich vybírání využít jako argument stanovení kupní ceny.
A váš odlehčený příměr rovněž o slevu žádajícího pekaře je už výsměch právě lékařům. Až totiž ten pekař v Lovosicích (a oba víme o kom je řeč) přijde, slevu dostane nebo ještě lépe poradíte mu, jak neplatit vůbec.

Vážený Jane,

(Šedivý Zikmund, 11. 3. 2008 10:19)

Vážený Jane Piegle mladší, je dobré, že jste se přiznal. Nelze než vám pogratulovati k tomu, že zastáváte shodné názory s panem Houfem a Novákem. Bravo! Pakliže se domníváte, že jednou z povinností zastupitelstva je zodpovědně nakládat s majetkem města, dělejte to! Jak jste vážený Jane mladší jako zastupitel zakročil proti reprefondům místostarostů a starosty? Tak zdravotnictví je podle vás podnikání jako každé jiné? No nevím jak by s tímto vaším tvrzením byl spokojen přítel Paroubek a Rath. Opravdu nevím. Každopádně to co jste uvedl je čistě typické pro ČSSD a KSČM, tedy, pokud má někdo peníze, snažme se jej oškubat. Výborně. Další zajímavou věcí je to, že onen lékařský dům chcete prodat za co nejvíce. Inu dobrá. Řekněme, že přijde nějaký kamarád pana Johna a Kulhánka. Tento pán dá jednou tolik než lékaři s tím, že dům, kde byly ordinace pro občany tohoto města přebuduje na nevěstinec. V tom případě mu předpokládám společně s panem Houfen a Novákem ve stoje zatleskáte, že? Protože jde o to vytřískat z prodeje co nejvíce. A jak uvedl váš soukmenovec Novák, pokud dům nekoupí lékaři, budete hledat jiného kupce. Závěrem bych jen podotkl, že vaše odlehčení v podobě prodávání městského majetku pod cenou pekaři bylo opět krokem vedle. Za to vás patrně nepochválí pan John, který jak všichni víme má na svědomí rozkrádání městského majetku Lovosic. Nuže, vážený Jane Piegle mladší, přeji vám i nadále spoustu dalších úspěchů ve vaší práci zastupitele!

K prodeji nemovitosti lékařům

(Honza Piegl ml., 11. 3. 2008 7:34)


Vážení diskutující,

bylo by asi výhodné, pro mě jako pro sociálního demokrata svézt se na této polulistické vlně, ale neudělám to.

Proti prodeji domu ve Školní ulici jsem se postavil na zastupitelstvu já, připojil se Jindřich Novák a Jiří Hauf. Důvod byl prozaický. Cena kterou nabízeli lékaři byla více než o dva miliony korun nižší než stanovil odhad.

Domnívám se, že jednou z povinností zastupitele je nakládat zodpovědně s prostředky města a chovat se hospodárně. Proto nemohu souhlasit s prodejem nemovitosti takto pod cenou.

S autorem souhlasím v tom, že provozování obvodní nebo praktické ordinace by mělo být celoživotní službou, ale je potřeba zbourat tabu, že se nejedná o podnikání. Provoz takové ordinace splňuje všechny atributy podnikatelské činnosti, včetně generování zisku.

Nedovedu si představit, že by město prodalo tento dům pod cenou. Odlehčím-li celou situaci mohu říct, že za rok by mohl přijít například pekař a chtít také koupit objekt pod cenou a město by ho pod cenou prodalo s argumentem, že jíst se také musí.

Osobně se nabráním nějakému kompromisu např. prodat dům za částku, která se co nejvíc blíží odhadní (nikoliv tržní!) ceně.

Koneckonců finanční situace lékařů se v tomto roce také díky zavedení poplatků u lékaře zlepší. Nebo ne?

Děkuji a přeji hezký den

Honza Piegl ml.
zastupitel

Guláš a řízky

(Sova, 11. 3. 2008 7:34)

Je ostuda Lovosického zastupitelstva,že se takto dohaduje s lékaři v Lovosicích.A vyjádření pana Nováka je jen dalším důkazem arogance.Možná některým zastupitelům včetně předsedy Finančního výboru ještě nedošlo,že prodávat guláš a řízky není stejné jako léčit lidi.

Poslouchá

(Dan, 10. 3. 2008 20:42)

Asi mu to nařídil John.Dělá to co mu John poručí.

Ať odstoupí

(Jan, 10. 3. 2008 18:20)

Takový zastupitelé nemají co pohledávat v zastupitelstvu.

Jojo

(Zbynďa, 10. 3. 2008 17:28)

Jo. Ten co tam obaloval zelený maso na řízky.

Novák

(Pepa, 10. 3. 2008 12:29)

Je to ten Novák co měl Johanku s Johnem?

Co chcete po Novákovi?

(Zbynďa, 10. 3. 2008 8:45)

Co taky chcete po člověkovi, který jak jste sám napsal tady nežije, navíc v zastupitelstvu tento červík ani nemá co dělat. John si ho jako svého podržtašku usadil na druhé místo kandidátky ve volbách 2006. Ale ani pres tuhle pozici se tam nedokázal dostat!!! Lidi ho prostě v zastupitelstvu nechtěli - věděli dobře proč. Teď to vidí. Dostal se tam jen díky tomu, že se na to v zastupitelstvu vykašlal jeden z těch slušných lidí. O. Pšenička.